BILANŢ DUPĂ 6 LUNI DE MANDAT – PRIMAR MIRCEA MOROŞAN.


Intervievat după 6 luni de mandat, primarul Huedinului, dl. Mircea Moroşan, a avut amabilitatea să ne răspundă la un set de întrebări, unele din ele nu prea comode. Vă prezentăm mai jos interviul transcris.

Reporter: Domnule primar Mircea Moroşan, care este bilanţul ultimelor 6 luni de activitate? Enumeraţi realizările pe care le-aţi avut ?
Mircea Moroşan: Cele mai mari realizări sunt proiectele pe care le-am început şi depus pe fonduri guvernamentale. Este vorba de începerea proiectului Campusului Şcolar Huedin, continuarea proiectului ISPA 2008 în ceea ce priveşte extinderea reţelelor de apă-canal pe 31 de km în Huedin, modernizarea Casei de Cultură Huedin, aprobarea unui proiect privind construcţia a 54 de apartamente prin A.N.L. . De asemenea, am efectuat studiul de fezabilitate cu privire la construcţia unei hale agro-alimentare şi modernizarea Casei de Nunţi din Huedin. La nivel de infrastructură am finalizat o parte din parcarea din cartierul P-ţa Republicii nr.8.

Reporter: Detaliaţi fiecare realizare cu costuri şi grad de acoperire a cheltuielilor, cât a reprezentat contribuţie proprie a Consiliului Local Huedin şi ce sume au fost atrase de la Consiliul Judeţean sau chiar de la nivel guvernamental?
Mircea Moroşan: Referitor la Casa de Nunţi, pe care am inaugurat-o săptămâna trecută, a costat în jur de 1 miliard de lei vechi. Lucrările le-am efectuat în regie proprie, economisind astfel cel puţin 1 miliard, cât ar fi fost costurile dacă efectuam modernizarea cu o firmă de construcţie. Toată lucrarea a fost suportată din banii proprii ai primăriei, bani proveniţi din încasările reprezentând chiriile pe standurile din piaţă.
Co-finanţare de la Consiliul Judeţean am primit 3 miliarde pentru proiectul de modernizare a Casei de Cultură Huedin. Tot de la Consiliul Judeţean am primit 1 miliard de lei vechi pentru blocul social situat pe strada Fildului. Este un bloc destinat foştilor chiriaşi din casele naţionalizate la care primăria este obligată să le pună la dispoziţie spaţiu locativ. Blocul are 9 apartamente iar până acum avem 7 solicitări de ocupare. De asemenea, am mai reuşit să atragem 3 miliarde lei vechi pentru construcţia halei agro-alimentare, proiect pe care dorim să-l începem în toamna acestui an. Această hală se va construi pe platoul de lângă fosta benzinărie de pe strada B.N. Antal. Pentru lucrările aferente extinderii reţelei de apă-canal am mai primit 2 miliarde de lei pentru a putea suporta partea de co-finanţare ce revine Consiliului Local în acest proiect. Pentru lucrări de infrastructură am primit cu destinaţie exactă 1,5 miliarde de lei pentru asfaltarea drumului către Bicălat, proiect care este finalizat.
Pentru amenajarea spaţiului verde şi înfrumuseţarea oraşului, am realizat din surse proprii ale primărie, proiectul prin care am plantat flori, arbuşti tuya, amenajare rigole şi spaţiu verde, montare de băncuţe. Acest proiect ne-a costat în jur de 500 milioane lei.
Lucrarea privind parcarea din P-ţa Republicii nr.8, prin pavarea unei suprafeţe de 2200 mp, a costat în jur de 2,7 miliarde lei. Aceşti bani au fost alocaţi din capitolul aferent lucrărilor de drumuri în Huedin , din bugetul local. Sperăm la o rectificare pozitivă a bugetului local în luna august sau septembrie pentru a putea continua lucrările în P-ţa Republicii nr.8. Nu cred că ne vor ajunge banii în acest an să finalizăm tot spaţiul din cartierul P-ţii Republicii nr.8, dar vom face cât putem de mult. Probabil că nu vom pava tot cartierul ci vom face şi nişte lucrări de asfaltare.
Sunt aprobate la Compania Naţională de Investiţii cele 54 de apartamente. Saptamana viitoare vor intra la licitatie 9 dintre aceste 54 de apartamente iar restul se vor licita cam peste o lună. Proiectul este finanţat din fonduri guvernamentale iar valoarea investiţie va depăşi 500 miliarde lei vechi.

Reporter: Una din cerinţele stringente ale guvernului, formulată către autorităţile locale, este atragerea a cât mai multor fonduri europene, tocmai pentru a nu majora cheltuielile bugetare. A reuşit primăria Huedin să atragă ceva resurse externe în derularea unor investiţii?
Mircea Moroşan: În Huedin s-au derulat doar 2 proiecte pe fonduri europene. Unul este cel cu privire la colectarea selectivă a deşeurilor, program care se va încheia luna viitoare, iar celălalt este extinderea reţelelor de apă-canal prin programul ISPA 2008. Pe măsură ce se vor deschide alte axe de finanţare, viabile şi pentru oraşe sub 10.000 de locuitori vom încerca să depunem proiecte finanţabile de către Uniunea Europeană. Din păcate situaţia Huedinului nu este foarte fericită, deoarece este declarat oraş şi are sub 10.000 de locuitori. Nu ne putem încadra nici la proiectele de dezvoltare rurală nici la oraşe din cauza numărului mic al populaţiei.

Reporter: Ce perspective vedeţi pentru următorul semestru? Va exista posibilitatea unei investiţii private care să genereze locuri de muncă?
Mircea Moroşan: Este un an foarte greu. Cred că după introducerea gazului în Huedin acest oraş va deveni mult mai atractiv pentru investitori. Deocamdată, firma Knauf a sistat, pentru o perioadă de timp, construcţia acelei fabrici de ri-gips. Compania Knauf a achiziţionat terenurile din Huedin unde se va ridica fabrica precum şi terenurile din Aghireş de unde vor lua materia primă. Au materie primă suficientă pentru 100 de ani de producţie. Probabil că, dacă această criză financiară îşi va stopa evoluţia, anul viitor se vor apuca de construcţie. De asemenea, suntem în negocieri, susţinuţi de Consiliul Judeţean cu fabrica Clujana. Dacă reuşim să găsim un spaţiu adecvat, chiar şi cu o chirie acceptabilă, vor deschide o linie de producţie de pantofi de dama, putând crea astfel între 50 şi 100 de locuri de muncă.

Reporter: Aţi avut un interviu în presa judeţeană în care menţionaţi că în curând se va introduce gazul metan în Huedin. Vă rog să detaliaţi acest subiect.
Mircea Moroşan: În campania electorală nu am pedalat foarte tare pe acest subiect deoarece ştiam că este un lucru foarte greu de înfăptuit şi neatractiv din punct de vedere economic pentru companiile care fac investiţia. Compania Trans Gaz a acceptat investiţia de a aduce conducta de gaz până la intrarea în Huedin. Au fost deja de 3 ori în Huedin, au efectuat ridicările topo şi se pare că încep studiul de fezabilitate. După ce aceste etape se vor încheia vor scoate la licitaţie execuţia efectivă a lucrării pe trei tronsoane a câte 8 km. Pot să vă spun că s-a făcut un lobby intens fiind singurul tronson aprobat la nivel naţional. Eu sper că această conductă de gaz să fie la intrarea în Huedin până anul viitor. Marea problemă rămâne însă introducerea efectivă a gazului în interiorul oraşului. Prin forţe propri şi aici mă refer la bugetul local, nu am putea nici întro 100 de ani să introducem gazul pe străzi. Am făcut lobby la Ministerul Economiei, astfel încât, Huedinul a ajuns să fie primul pe lista de concesionări privind introducerea gazului în interiorul oraşului. Din păcate nici o firmă nu s-a prezentat la licitaţia în vederea concesionării, nici măcar EON Gaz. Motivele au fost, se pare, aceste vremuri de criză. După ce conducta principală va ajunge la intrarea în Huedin vom repune pe lista de concesionări şi introducerea efectivă în oraş. Sperăm ca atunci firmele să fie interesate de aceste lucrări.

Reporter: În calitate de preşedinte a PD-L Huedin nu credeţi că prin numirea ca preşedinte al organizaţiei de tineret a unui membru recent înscris în partid s-a creat o stare de nemulţumire a celor care au lucrat ani de zile şi nu au reuşit să promoveze?
Mircea Moroşan: Nu cred. În primul rând este o numire interimară la conducerea acestei organizaţii. Noi am consultat organizaţia de tineret, după ce domnul Creţ Daniel a lucrat efectiv 2-3 luni chiar în timpul unor campanii electorale, iar tinerii au dorit ca acesta să fie numit interimar. Este problema organizaţiei de tineret.

Reporter: Cum caracterizaţi politica şi realizările actualului guvern?
Mircea Moroşan: Nu pot să fac o analiză pentru că nu deţin datele reale. Cert este că au prins o perioadă dificilă cu această criză mondială. Cred că nu îşi pot demonstra adevărata capacitate din cauza acestei crize. Intr-adevăr, toată lumea ştie că PD-L-ul nu s-a iubit niciodată cu PSD-ul. A fost o luptă de 8 ani între cele două partide. PD-L ar fi vrut să guverneze împreună cu PNL şi UDMR. Ar fi fost o guvernare de centru-dreapta, mai apropiată doctrinar de PD-L. Mie personal mi se părea mult mai normală o alianţă PDL-PNL-UDMR. Singura logică a acestei alianţe este faptul că PDL şi PSD deţin o majoritate relaxantă în parlament. E clar că cele două partide nu se iubesc, iar aceste probleme se vor acutiza în viitoarea campanie electorală pentru alegerea preşedintelui.

Reporter: Credeţi că „scandalul Ridzi” va afecta imaginea PD-L, a primului ministru şi chiar a actualului preşedinte a României, în cazul în care acesta va mai candida la această funcţie?
Mircea Moroşan:E posibil. E foarte greu de analizat influenţa mass-mediei asupra populaţiei. Lumea a devenit mai reticentă. Toată lumea pedalează pe acest scandal de parcă ar fi sfârşitul lumii. Aceşti oameni nu văd că sunt alte probleme mai importante cum ar fi: situaţia din învăţământ, din sănătate. Păi, noi discutăm de Ridzi şi nu ne dăm seama că medicii şi personalul din spitale nu mai au fonduri de salarii decât până în luna august. Cu profesorii situaţia este identică. Ca să răspund direct la întrebare, probabil că va afecta masa de nehotărâţi. Toate partidele se bazează pe nucleele lor dure. Acestea nu pot fi influenţate aşa de uşor. Atât timp cât lumea nu iese la vot, rezultatele alegerilor sunt hotărâte de nucleele dure ale partidelor. Totuşi, aceea masă de nehotărâţi, de 70%, care nu iese la vot nu pot să fie indiferenţi. Eu aş emite o lege prin care aş obliga oamenii să meargă la vot. Ca în Grecia. Cei care nu se prezintă la vot să poată fi sancţionaţi financiar. Cazul Ridzi se va stinge şi va apărea alt scandal. Sunt ferm convins că d-na Monica Ridzi habar nu a avut ce a semnat . A semnat "ca şi primarul". A pus secretarii de stat să organizeze acele evenimente. Cei din minister au făcut bugetul şi ea doar a semnat. O cunosc destul de bine pe Ridzi ca să pot spune că nu o văd capabilă să se ocupe de inginerii de astea super sofisticate. Este părerea mea personală.

Reporter: Realizările pe care le aveţi şi pe care le veţi avea în următorii 3 ani, nu credeţi că vă vor obliga la asumarea unei noi candidaturi la primăria oraşului Huedin?
Mircea Moroşan: Sunt aproape convins că va fi aşa. Iniţial am crezut şi eu că voi sta un mandat după care voi pleca undeva mai sus. Derulând nişte proiecte, de care poate chiar apuci să te îndrăgosteşti, vrei să le termini într-un mandat şi îţi dai seama că nu îţi ajunge timpul. După mine un primar poate să îşi demonstreze potenţa în două mandate. Nu o să ţin morţiş. Am şi decepţii ca şi primar. De exemplu, când au fost inundaţiile, eveniment care nu poate fi influenţat de mine, lumea striga că de ce am făcut parcări în Republicii nr.8, când puteam să ridic zidul de sprijin al apei. Acei oameni nici măcar nu ştiau că acel zid se face cu aprobarea Companiei Apelor Române. Aceştia trebuiau să dreneze albia râului. Eu pot să fac doar adrese în atenţia acestora. Efectiv era responsabilitatea acestei companii. Mie nu mi s-a părut normală atitudinea acelor cetăţeni. Aşa că poate mă supăr şi nu mai candidez. Intenţia mea este de „ a face”. S-ar putea însă să prind nişte ani atât de dificili încât să nu pot să realizez mai nimic din ce mi-am propus.

Reporter: În ultimul timp se observă un atac la adresa preşedintelui României, purtat prin intermediul femeilor pe care acesta le-a promovat, vedeţi cazul Ridzi , Elena Udrea, Elena Băsescu, etc. Nu credeţi că în politică, femeile pot fi considerate „ călcâiul lui Ahile” a unui politician şi că ar putea exista o Elena Udrea la orice nivel?
Mircea Moroşan: Toţi politicienii au probleme de genul acesta. Eu nu consider femeia în politică un „călcâi al lui Ahile”. PDL are organizaţie de femei puternică. Eu cred că această organizaţie de femei, condusă de doamna Florineta Resteman, mi-a adus peste 50% din voturi. Din acest punct de vedere au fost mult mai performante ca şi bărbaţii. Nici un partid din Huedin nu a pus accent pe organizaţia de femei cum a pus PD-L-ul. Mai nou, toate partidele au organizaţii de tineret dar suntem singurul partid care are o organizaţie de femei atât de puternică. Încă din anul 2001 avem o organizaţie de femei bine structurată. Femeile sunt poate un pic mai dificile dar sunt mai luptătoare şi trădeză mai greu decât bărbaţii. Cu alte cuvinte au şi calităţi şi defecte. Acum, că apar bârfe despre femei, nu e nici o problemă. Mi-au apărut discuţii şi în timpul campaniei electorale şi înainte de campanie, chiar şi mai recent. Orice candidat la primărie este atacat cu acest subiect. Ba că are amantă pe una, ba pe alta. Ar trebui să candidezi când ai 80 de ani ca să nu fi atacat pe această temă. Principalul atac al adversarilor se face pe tema banilor şi a femeilor.

Reporter: Cetăţenii oraşului au constatat că aţi apărut în ultimul timp la volanul unui autoturism nou, achiziţionat recent. Este un semn că această criză este pe sfârşite?
Mircea Moroşan: Nu este maşina mea personală. Este maşina firmei care îmbuteliază apă plată , firmă la care eu sunt acţionar. Această firmă a achiziţionat recent 3 autoturisme. Luna viitoare vom termina de plătit ultimele rate la un credit achiziţionat la Banca Transilvania şi ne-am dat seama că această firmă nu are active proprii. Nici măcar utilajele folosite la îmbuteliere nu sunt ale noastre ci ale firmei cu care avem contract de livrare. Am hotărât să mărim capitalul social şi am achiziţionat 3 maşini. Ideea este că dacă vom vinde vreodată firma această să fie mai valoroasă. Nu ştiu dacă este o soluţie bună, dar decizia a fost luată. Unul dintre asociaţi a avut o maşină pe care am returnat-o în sistem „buy back” şi care a fost considerată avans la plata celor 3 maşini, noi neavând bani să plătim avans. Sunt achiziţionate pe leasing şi le vom plăti în timp de 4 ani.

Loi Dacian




3358 Vizualizări.
Articol adăugat în 08 Iulie 2009 ora 14:16 de către Admin.


Postat de localnic în data de 08 Iulie 2009 ora 18:02

interviu
Slab interviu

Postat de eleonora în data de 08 Iulie 2009 ora 18:08

se vede

in 6 luni totusi se vede o schimbare, sper ca in 4 ani schimbarea sa fie observabila la tot pasul, succes

Postat de vladeasa în data de 08 Iulie 2009 ora 21:47

str. vladeasa
masinile de tonaj mare distrug str. Vladeasa ,nu se mai poate sta in casa e o galagie infernala.Mai trimiteti si politia prin zona, tiganii isi fac de cap pana la miezul noptii. Va rugam insistent luati masuri. va multumesc d-le Primar

Postat de vladeasa în data de 08 Iulie 2009 ora 22:41

str. vladeasa 4b
Desi avem asociatie de proprietari,d-ul presedinte de asociatie nu face nimic in legatura cu tiganii de vis-a vis de acest bloc chiar daca locuieste si dansul aici. Vrem si fapte d-le POPA nu numai ALTE CHELTUIELI.

Postat de localnic în data de 09 Iulie 2009 ora 18:08

str vladeasa
felicitari pt amenajarea parcarii din p-ta repubicii, si luati masuri pt repararea strazii vladeasa mai ales pe tronsonu dintre bariera si pot pt ca e sub orice critica

Postat de ioana în data de 10 Iulie 2009 ora 23:45

doctorul minune
eu ca si mama, ma bucur ca ai ajuns primar, dintr-un singur motiv, pt ca tin la viata copiilor, adica ma bucur pt. ca sistemul sanitar a scapat de un "doctor" ca tine, incompetent, mincinos, avar. toate felicitarile pt actualul si viitorul alcoolist primar, tine-o tot asa , promoveaza oameni ca si tamas dorin, sorin ban, marinele cozea, ii chiar frumoasa "tedea", nu mircea?

Postat de un cetatean în data de 12 Iulie 2009 ora 15:22

prea putin
d-le Dacian ,la un moment dat erati considerat cel mai mare dusman al d-lui Morosan.Cum de scrieti asa frumos despre activitatea luI? Eu cred ca pe fondul unei inactivitati ale d-lui Chisu si cu sprijinul PDL la guvernare -cam slab.Se minte cam mult.

Postat de localnic în data de 12 Iulie 2009 ora 15:54

teroare portocalie
Din arhiva Jurnalului de Huedin a disparut articolul "Hai sa ne scolim cu totii/Sa dam mina cu netotii" Comentariile la acest articol, foarte pertinente, aratau activitatead-lui inspector scolar Ban Sorin. D-le Loi, de ce a disparut acest articol, cine si cu ce v-a santajat in aceasta masura ?

Postat de Loi Dacian în data de 12 Iulie 2009 ora 21:55

Raspunsuri catre cititori
Catre " Un cetatean"
1. Nu stiu cum eram considerat, pot doar sa va spun ca timp de 8 ani am fost alaturi de dl. Morosan ( 2000-2008), dupa care am fost indepartat din PD-L alaturi de alti intelectuali. A fost strict decizia d-lui Morosan. Dupa acea indepartare, am simtit nevoia sa aduc la cunostinta oamenilor din Huedin tot ceea ce mi s-a intamplat. Probabil ca modul in care am facut public anumite nemernicii nu mi-a atras simpatia d-lui Morosan.
2. Dupa cum vedeti eu pun doar intrebarile. Raspunsurile ii apartin d-lui primar asa ca nu pot fi acuzat ca scriu eu frumos. Din interviu pot sa trag niste concluzii pe care vi le impartasesc pentru a nu mai fi acuzat de partizanat:
- Dl. Morosan vorbeste de unele proiecte incepute in timpul mandatului domnului Chis Nocolae. Tot de aceleasi proiecte ( apa-canal si selectarea deseurilor) a vorbit si in interviul luat in luna februarie.
- Primaria nu a reusit sa atraga nici un ban din fondurile U.E. Toate proiectele care s-au demarat anul acesta sunt din fonduri guvernamentale, adica din banii contribuabililor. Cel mai usor este sa faci un lucru cand banii ti se pun pe tava. Primaria si Consiliul Local nu au capacitatea manageriala sa atraga bani din fonduri nerambursabile.
- Dupa cum se observa am pus si intrebari delicate si aici ma refer la faptul ca firma la care este actionar dl. Mircea Morosan a achizitionat, in perioada de criza, 3 autoturisme noi. Explicatiile oferite de primar nu prea stau in picioare, deoarece capitalul social al unei firme nu se poate majora cu niste mijloace fixe achizitionate in leasing. Probabil ca se va mai discuta despre acest subiect.
- Am vrut sa aflu daca dl. Morosan va mai candida pentru un mandat iar raspunsul vi l-a dat chiar el in interviu. Cu o mica doza de infantilism politic la faza cu " poate ma supar si plec."
- Am abordat si un subiect de can-can , care a facut de fapt inconjorul Huedinului, dar pe care nu vreau sa-l comentez mai in aprofunzime. Nu are legatura cu viata politica si sociala. Fiecare om are dreptul la viata sa privata.

Catre Localnic
Referitor la arhiva, este o chestiune tehnica. Am considerat ca articolul a ramas o perioada suficienta pentru a fi insusit. Iar parerea mea personala este ca a avut si efect. Gradul de promovabilitate la bacalaureat a scazut anul acesta cu cel putin 10 %, iar acesta lucru este un semn.

Postat de localnic în data de 13 Iulie 2009 ora 13:45

articol
D-ule Loi, articolul d-voastra este mai degraba o periere a d-lui primar,parca a-ti vrea sa intrati din nou in gratiile lui. Ca ati venit acum cu completari nu rezolva problema intrucit daca nu erati provocat nu le aduceati. Aceste completari trebuiau sa apara in articol, la fiecare intrebare in parte si atunci efectul era cel scontat, asa a iesit tocmai invers.
In ceea ce priveste arhiva, sa fim seriosi, sint articole mai vechi si fara nici un interes care sint si acum in arhiva. Efect va avea articolul cind acest individ va ajunge unde ii este locul.

Postat de elena în data de 13 Iulie 2009 ora 21:56

dacian
d-ul dacian a fost impartial.Ce tot aveti cu primarul, a facut in 6 luni cat a facut d-ul chis in 12 ani. E cel mai bun primar pe care l-a avut acest oras. Bateti putin orasul la pas si o sa observati mai multe schimbari in bine. Va aduceti aminte de gunoaiele dintre blocuri(eu am vazut si pe realitatea tv-martor ocular) acum orasul este mult mai curat . FELICITARI D-ULE PRIMAR.

Postat de cititor în data de 13 Iulie 2009 ora 22:17

huedin
Ce Oras frumos avem!!! " Orasul Palatelor" tiganesti . Suntem de rasul lumii

Postat de andrey87 în data de 14 Iulie 2009 ora 18:37

da
totusi se vede ceva in huedinu' asa in care nu ai nici un viitor,nu ai un loc de manca nu ai nica........................vai de capu' nostru!

Postat de diana în data de 14 Iulie 2009 ora 23:35

"da ' pana cand?"
se vor primii fonduri pentru prostioare de genul Casa de Cultura ? bine ca nu au serviciu oamenii din Huedin da o sa mearga la "teatru".
E foarte important da mi se pare ceva de genul "hai sa punem frisca da' nu avem prajitura"
Cum ramane cu oamenii disponibilizati de la Napolact si fosta S.C. VLADEASA.
Nu blamez primarul -dar Huedinul inca face parte din judetul Cluj si stiu ca nu se aloca fonduri care ar ajuta oamenii.
Gazul -alta problema - replica " da cum sa nu aducem gaz da
cine plateste instalatia?" si uite asa o taraganam pana la adanci batraneti.
Centrala pe rumegus -pe vremuri atat de trambitata -si pt care s-a spart centrul Huedinului , ba nu da randament, ba s=a defectat nu stiu ce !
Si oamenii se vor duce la Casa de Cultura-tare de tot.


Postat de ABC în data de 16 Iulie 2009 ora 17:50

Primarul
Salut! Sint nascut si copilarit in Huedin. Acum traiesc peste mari si tari. Totdeuna Huedinul va fi in sufletul meu cel mai idilic loc din lume. Copilaria si adolescenta mea au fost printre cele mai frumoase din lume. Vizitez Huedinul cu o frecventa de 2-3 ani si pot sa observ realizari si reculuri. Orasul are artera principala Oradea-Cluj f. frumoasa. Cladiri cu fatade refacute, mici si mari comerturi ingrijite. Da, palatele tiganesti strica putin, zona dinspre Oradea. Prin celelalte locuri mai este mult de lucru. Nu trebuie reinventata roata, ci se poate inspira de acolo de unde lucrurile merg bine. Comparind cu epocea mea, cind dupa pauza mare inghetam de frig in clase, acum infrastructura din reteaua educationala din Huedin este f. bine pusa la punct.
Referitor la jurnalist nu cred ca trebuie sa-i cerem noi cititorii sa fie mai critic sau mai indulgent. Sa-l lasam sa-si faca meseria. Daca nu si-o face bine, nu-l mai citim. Facindu-si bine meseria, se respecta pe el insusi.
Primarul: trebuie sa fie un model pt. comunitatea pe care o reprezinta. Sa stea deasupra tuturor bisericutelor si intereselor de grup. Printre calitatile unui bun primar trebuie sa se afle si capacitatea de a manipula-impinge oamenii de la spate la treaba, sa impuna transparenta si sa imparta prajitura la toti ce solicita. Nicidecum un contract sa se dea de 2 ori la rind la aceeasi firma.
Daca observ bine, primariei din 2009 ii trebuie un plan simplu si f. precis pt. mandatul actual. Angajarea de profesionisti in a lansa proiecte (nu multe dar f. precise) aprobabile la finantare nerambursabila. Aducerea cu orice pret si prin orice mijloace a gazului la Huedin. De asta pot sa depinda locuri de munca multe acolo si ridicarea nivelului de trai al cetatenilor. De fapt un plan de relansare economica cu etapa 1: aducerea gazului metan.Altfel, no way sa mai aduci zimbete pe fetele oamenilor de acolo.
Va pup, sa prosperati si nu uitati sa mai rideti si glumiti!

Postat de localnic în data de 16 Iulie 2009 ora 20:10

ABC
Bine spus, Huedinul este al nostru si este si va fi cel mai frumos oras din lume.

Postat de ioana în data de 16 Iulie 2009 ora 22:51

pt. ABC
iti dau dreptate cetatean american, primarul ar trebui sa fie un exemplu pt comunitate. dar oare ce exemplu ne ofera d-l morosan mircea? daca ar fi sa-i luam exemplu domnului primar ar trebui sa furam din banii publici, sa iesim la ora 9 la cafea cu mutuzau pt a mai vedea de unde si cu putem fura, sa umblam beti tot timpul, sa ne inselam nevestele, sa promovam oameni incompetenti.
Singura calitate a primarului, este aceea ca a reusit sa MANIPULEZE oamenii. A reusit ca dintr-un adevarat partid ca PD-ul, o mare familie sa se aleaga praful. Acum trebuie sa fii blonda ( mariana, marinela etc.) si sa treci prin patul domnului primar ca sa ajungi intr-o functie de conducere. Asa locuitori, asa primar. Cu astfel de oameni nu avem cum sa scoatem huedinul din situatia actuala.

Postat de localnic în data de 18 Iulie 2009 ora 03:14

ptr.ioana
BRAVO IOANO,asa-mi place ca esti cu coloana vertebrala,si spui lucrurile pe fata si asa trebuie.

Postat de locuitor în data de 20 Iulie 2009 ora 21:53

ioana
ce e Ioana , iti pare rau ca tu nu ai fost...... (in pat)

Postat de elena în data de 20 Iulie 2009 ora 22:11

dacian
d-ule Dacian ar trebui sa faceti mai multe articole si interviuri,veniti si pe la asociatiile de proprietari sa vedeti oameni nemultumiti de activitatea administratorului . De cand factura de electricitate se plateste in functie de nr. de persoane??? astept un raspuns d-ule LOI. Va multumesc anticipat.

Postat de ioana în data de 21 Iulie 2009 ora 21:26

pt locuitor
nu-mi pare rau ca nu am fost prin patul domnului primar, fiindca sunt o familista convinsa. sunt alte femei casatorite care si-au facut sau isi fac loc. acestea sunt femei fara personalitate, care pri puterile lor nu pot ajunge unde isi doresc. s4e poate face chiar o conexiune intre BASESCU - UDREA - RIDZI - MANTALE si echipa MOROSAN - COZEA - STANGA - GIURGIU. acestia sunt xxxxxxxx care conduc aceasta tara minunata!!!!

Postat de Loi Dacian în data de 21 Iulie 2009 ora 21:59

Civilizat
Va rog ca postarile dumneavoastra sa se incadreze in limita bunului simt. Nu prea cred ca un limbaj violent face casa buna cu o "familista convinsa". Anonimatul nu scuza derapajul de limbaj. Daca postati sub anonimat va rog sa nu nominalizati persoane. In caz contrar voi fi nevoit sa sterg postarile agresive.

Postat de gecebal în data de 21 Iulie 2009 ora 22:49

Bilantul dupa 6 luni
Nu va mai certati voi intr voi locuitori ai acestui oras calamitat de nepotism,nulitate si linguseala.Va-ti gandit vreodata ca acest orasel va supravetui numai datorita padurilor din Munti Apuseni,a devenit un de consum.
Loi ca ziarist sa nu treci prin oras cu ochi inchisi ,sau ai ajuns in starea mili-lingusite,Intreaba pe primar cate locuri de munca sau creat in productie pe timpul mandatului sau,si daca cineva a avut intentia de a crea vreun loc de munca si cum la ajutat primaria si consiliul local(despre mai multe pot sa va aduc detalii).
Promovarea in PD-lichele,se face dupa cum pica.., se ridica.

Postat de un cetatean în data de 23 Iulie 2009 ora 13:37

oameni buni
nu fiti rai pana acum nu s-a furat destul si acum se fura dar macar se vede ceva (parcuri,statui,parcari,reamenajari)spuneti voi pana acum ce s-a facut in Huedinul asta pustiu? macar asa se mai schimba aerul

Postat de Valean Alex. în data de 30 Iulie 2009 ora 13:19

Salut
Salut Dacian.Bravo pentru aceasta pagina unde locuitorii Orasului Huedin pot sa-si spuna parerea in legatura cu administratia orasului.Dai dovada inca odata ca esti un om priceput ,educat si cu bune intentii.Pacat ca nu ai fost acceptat in administratia locala.
Sunt de acord cu tine ca cei care scriu comentarii pe aceassta pagina sa se rezume la lucruri serioase,astfel incat sa facem ceva bun si util in orasul nostru.
Pentru locuitorii orasului ,pot sa garantez ca programul ISPA apa-canal se desfasoara nornal si va fi finalizat in cele mai bune conditii privind cantitatea si calitatea lucrarilor,asa cum am finalizat in 2008 si programul SAMTID.
Succes echipei din adminstratia publica locala !

Postat de oracolul din huedin în data de 27 Septembrie 2009 ora 16:53

SAPTAMANA PORTOCALIE!!!!
stimati cetateni ai orasului Huedin, saptamana care bate la usa, ne pregateste multe surprize portocalii. D-l primar ,ca sa-i multumeasca pe cei care il "indruma"(lingusesc , pupa in fund) cum vreti sa-i ziceti, vrea sa ne propuna: d-l presedinte tineret PDL, PINGUINU - om fara studii, pupincurist, zero administratie si cultura - director la posta huedin(eu as fi dat acest post marinelei giurgiu, pe care o consider o "posta" mai buna). Si acum surpriza, surpriza: dupa ce cu cateva luni in urma d-l MOROSAN MIRCEA trage sforile ca sotia,(precizare somera) consilierului local PASCALAU (alias italianu), sa ocupe un post la CRISUL, FARA a sustine CONCURS, tot la initiativa primarului MOROSAM MIRCEA, se infiinteaza la CRISUL postul de director adjunct, care este rezervat, TOT FARA CONCURS, consilierului local PASCALAU. Am avut surpriza ca in aceasta saptamana sa aud cum d-l ITALIANU se prezenta prin oras "noul director". CU ASEMENEA OAMENI, fara pregatirea si competenta necesara si mai ales fara putin bun simt, Huedinul se duce de rapa. Ramane sa vedem ce ne aduce saptamana care vine, eu cred ca viitorul ne va aduce inca doua incompetente, in functii de conducere. FELICITARI MIRCEA MOROSAN!!

Postat de ixulescu în data de 27 Noiembrie 2009 ora 11:58

de una de alta
Cemi place cum comentati despre dl primar! O fi el curvar ( cuvantul lam luat din dictionar) dar se vede ca cam face si un pic de treaba ! Ca Chisu in 12 ani na facut cat Morosanu intrun an. Da acum daca castiga Geoana de presedinte nu mai pupa Morosanu bani pt. niciun proiect ! Adio si nam cuvinte! Si iar Huedinul iese pe invers cu Bucurestiul! Pana fusa Boc nai profitat, dle primar ! DE acum incolo vei fi la mana PSD-istilor, asa sa stii! De vrea Bota in cons. jud. sati aprobe bani, o sa ai, de nu te pui bine cu PSD-ul ai fripto, Mircea, draga, asa sa sti, eu cu tine tin , dar vezi ce faci mai departe: voteaza cu Geoana in 6 dec. si spunei si lui Bota, ca sa te pui bine cu psd, ca altfel nu mai pupi fonduri de la cons. judetean ! Si ar fi pacat si de Huedin , si de tine ca esti bine intentionat dupa cate se vede, dar fara bani nu poti face nimic, ca Chisu, care sa izolat de toata lumea , cael e , vezi doamne mai destept ca toata lumea si na facut nimic in 12 ani, nu stiu cum io prostit pe hoidanti de o votat cu el atata vreme!

Postat de ,,petre blegu" în data de 27 Noiembrie 2009 ora 22:38

dreptate
bai xxxxxx: mai ramane sa o pui directoare la scoala generala pe blonda xxxx xxxxx ca dupa cum am citit pe aici o ai cunoaste foarte bine din moment ce a trecut ,,examenul" , la liceu pe elena udrea de huedin ( alias xxxx xxxxxx) si de inspector pe geniul de xxx xxxx! Ma, ce traba buna ai face!! Dar nu uita ca cine se aseamana se aduna!!!!

Postat de cetatean în data de 03 Decembrie 2009 ora 21:06

caracterul oamenilor
Mana sus care i-ati tinut lumanarea primarului. Bravo! Nici unul! Aveti o problema cu sexul in Huedin: cine are o functie sau devine o persoana publica gata:se >>>> sau e >>>>>. Intelegeti ce doresc sa exprim ,nu? Aceste vorbe sau afirmatii le pot spune oamenii care n-au caracter, care se hranesc cu barfe . Sunt oamenii josnici care n-au frica lui DUMNEZEU! Doamne, si mai afirmam ca suntem educati!

Postat de XXXXXXXXX în data de 03 Decembrie 2009 ora 21:25

realitate
Bravo, domnule cetatean! Ai dreptate! Toti cei care au comentat pe aceasta pagina au o problema cu sexul, de a denigra persoane asa ca doresc ei acest lucru. Domnule cetatean, aceste persoane nu pot sa traiasca decat in mizerie sufleteasca. Asa sunt construiti, asa le este sufletul, nefiind deloc vorba de educatie! Aproape tot ce se scrie in acest JURNAL este lipsit de MORALITATE!!!!!!! De fapt sa ne uitam la moralitatea celui care conduce acest ziar. O seara buna!

Postat de iasmina în data de 09 Decembrie 2009 ora 20:02

despre toate
D~na mare familista IOANA i`a mai termina cu atatea acuzatii atat la adresa d~lui primar cat si la adresa blondei sau iti este ciuda ca nu ai fost tu in locul ei?
D~l primar a facut intr~un an cat nu ar fi facut Chisul nici data ar fi stat primar pana la pensie.Si ce treaba aveti voi cu viata personala a primarului,pt asa ceva are nevasta.Voi spuneti despre Morosan ca ii betiv,dar Chisul cum era?ca mai mult era la Braserie decat la primarie.Il cunosc pe d~l primar Morosan de mult timp,pe cand ers medic la Margau si stiu ca este un om cu coloana vertebrala,iar voi frustatelor vedeti~va de treaba ca nu sunteti de luat in seama.Iar d~na cu mama sa~ti fie rusine ca il jignesti pe d~l primar,ai cumva cunostiinte medicale ca sa spui ca este incompetent ca si medic?Nu stiti numai sa barfiti si sa vorbiti de rau,cine cu cine a mai fost...ia vedeti~va de treaba!

Postat de Luminatul în data de 22 Decembrie 2009 ora 21:41

maturizati-va
Cred ca ar fi normal sa ne maturizam. Terminati cu can canurile si barfele ieftine voi cei ce altceva nu prea stiti face. Sunteti jenanti!!! Mai bine incercati nitica lectura, film, muzica, de ce nu, chiar si sex dar cu cap ....Vin sarbatorile de iarna si nu reusesc oamenii sa-si valideze decat partea negativa. Sa ne ierte dumnezeu pe toti.

Postat de Varga Dorel în data de 19 Octombrie 2011 ora 22:36

Nedumerire
Auzi domnu` primar,cum dreaq stiau tiganii ca daca nu finalizezi o constructie este impozitul mai mic pe respectiva constructie?Io la 43 anisori ai mei acum am auzit de nisa asta prin care poti pacali bugetul. Ma intreb asta dupa ce-am vizionat Telejurnalul de pe TVR2 in 19 octombrie orele 22.00.si mai am o intrebare: Te intreaba moderatoarea daca stii,ai auzit de tigani care obliga copii la cersit si raspunzi:" NU...la noi?...nuuu,de fapt e o situatie generalizata la nivel de tara dar la noi nu...". Poi bre domnu` politician,voi faceti o scoala cand va accepta in vreun partid?Vreo scoala speciala de divagat de la subiect?Nu sunt si nu sper sa fiu vreodata nici PRO si nici CONTRA domnului primar,din punct de vedere politic,intreb doar ca si spectator cand vad TUPEU de ales.Adica ala reporter de la 2000 km face ancheta si filmari patru luni si ajunge in Huedin si matale zici:" aaa,poi asa fac tiganii din Romania,dar nu-s de la noi,la noi in Huedin singura ilegalitate este ca nu-si termina palatele si platesc mai putin la impozit." Dom` primar,io-s din Baia Mare dar in caz de o rascoala matale ai fi primul killerit de mine personal,pur si simplu iti bati joc de oamenii aia care te-au ales.

Postat de mZZpaIxRNrwz în data de 04 Decembrie 2011 ora 20:54

awWQOrAKEaKsr
One or two to rmebmeer, that is.

Postat de AWFrgzPKqg în data de 05 Decembrie 2011 ora 10:56

hiHmKGMkEhsiUxtJERr
NqohQq <a href="http://ygcixhfwwnax.com/">ygcixhfwwnax</a>

Postat de RwKjBptr în data de 05 Decembrie 2011 ora 15:30

XqjVqIcD
fYPlJN , [url=http://ftxqhsqletfa.com/]ftxqhsqletfa[/url], [link=http://onjflnufnora.com/]onjflnufnora[/link], http://muyytytfiyrx.com/

Postat de IAiMayYqvarpQ în data de 09 Decembrie 2011 ora 21:14

bVcitfsDfyhIJFPm
hwfVeH , [url=http://lrdnovfqmxkx.com/]lrdnovfqmxkx[/url], [link=http://wxicoutrrznw.com/]wxicoutrrznw[/link], http://cmugmvyhamts.com/


Adaugă un comentariu


Nume

Email

Subiect

Comentariu

Citeşte termenii şi condiţiile de utilizare

Realizat de Interhit